Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011

Μερικές ιδέες για την εξεταστική...


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011


Να γίνει κανονικά η διεξαγωγή της 5ης εβδομάδας της εξεταστικής (από Δευτέρα 26 έως Παρασκευή 30/9. Υπόψιν ότι πρέπει να προβλεφθεί λύση για τα μαθήματα της Τρίτης,, εφόσον αυτά αναβληθούν λόγω συνέλευσης.)
Οι υπόλοιπες εβδομάδες μπορούν να συμπληρωθούν ως εξής:

Α) Εν είδει προπεριόδου:
Ø  ΚΩΛΥΜΑΤΑ: Δεν επιτρέπεται από εγκύκλιο του Υπουργείου (εν μέρει και από το νόμο) παράλληλη διεξαγωγή εξεταστικής και μαθημάτων.

      Να διεκδικηθεί εκ μέρους του ΣΦΙΑΠΘ και του Προέδρου της Σχολής ειδική ρύθμιση για προπεριόδους στις σχολές 5ετούς και 6ετούς φοίτησης. (Ακόμη κι αν επιτευχθεί, όμως, δεν είναι σίγουρο ότι θα αφορά σε όλα τα έτη. Είναι μια κίνηση, παρ’ όλα αυτά, που εξυπηρετεί πάρα πολλούς φοιτητές και αμεσότερα τους επί πτυχίω. Η πρόταση αυτή θα έπρεπε να διεκδικηθεί ακόμη και αν ο Σύλλογος επιλέξει κάποια άλλη λύση και σε συνεργασία και με τις υπόλοιπες συναφείς σχολές.)

Ø  ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ: - Συμβαίνει –ανέκαθεν- στην Ιατρική Αθηνών
                                      - Για τις σχολές με ιδιόμορφα χαρακτηριστικά και μεγαλύτερο χρόνο φοίτησης θα πρέπει να αξιολογηθεί και μία τέτοια εναλλακτική και να υπάρξει ειδική μέριμνα.


Β) Αξιοποιώντας τα Σάββατα των 13 εβδομάδων διδασκαλίας:
Ø  ΚΩΛΥΜΑΤΑ: α) ΝΟΜΙΚΑ: Βάσει εγκυκλίου του Υπουργείου πρέπει να   ολοκληρώνεται η εξεταστική πριν την έναρξη των μαθημάτων.
                               β) ΠΡΑΚΤΙΚΑ: Να μη δεχτούν τα μέλη ΔΕΠ.

      Θα πρέπει να διευκρινιστεί πρώτα αν υπάρχει το νομικό περιθώριο και στη συνέχεια να πείσουμε τα μέλη ΔΕΠ.

Ø  ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ: α) Το κώλυμα της πρόσφατης εγκυκλίου που προαναφέρθηκε έχει μεταφραστεί, παρ’ όλα αυτά ως κώλυμα επικάλυψης μαθημάτων και εξεταστικής. Στην περίπτωση, όμως, αυτή δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα εφόσον τα Σάββατα δε γίνονται μαθήματα. (εφόσον ισχύσει αυτή η ερμηνεία).
                                      β) Σε πολλές σχολές συμβαίνει κάτι τέτοιο. Τα μέλη ΔΕΠ θα επιβαρυνθούν μόνο για 1-2 Σάββατα για να επιτελέσουν εργασία που ούτως ή άλλως θα είχαν κάνει, σε περίπτωση που η σχολή ήταν ανοιχτή το προηγούμενο διάστημα.


Γ) Με παράταση 2 εβδομάδων όλου του έτους: (που σημαίνει σύμπτυξη της μίας εβδομάδας για την παρούσα εξεταστική)

Ø  ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ: Προβλέπεται στο νόμο ότι «Παράταση της διάρκειας ενός εξαμήνου επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις προκειμένου να συμπληρωθεί ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός εβδομάδων διδασκαλίας, δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 2 εβδομάδες και γίνεται με απόφαση πρύτανη, ύστερα από πρόταση της κοσμητείας της σχολής


Ø  ΚΩΛΥΜΑΤΑ / ΚΙΝΔΥΝΟΙ: Αν και βάσει νόμου, μπορεί να διεκδικηθεί ίσως πιο εύκολα (ως παράταση τώρα ή ως παράταση μετά την εξεταστική Ιανουαρίου για διεξαγωγή των μαθημάτων που απέμειναν από την εξεταστική Σεπτεμβρίου συμπτυγμένων σε 2 εβδομάδες) έχει τα εξής προβλήματα, όπως άλλωστε και κάθε άλλη πρόταση που περιέχει λύση με παράταση:
1ον) μετακίνηση ορκωμοσίας του καλοκαιριού κατά 2 εβδομάδες (ή 1 σε άλλη πρόταση)
2ον) δυσκολία της Γραμματείας να ανταποκριθεί στο χρόνο εκείνο.

Και ο σημαντικότερος κίνδυνος:
Εξαντλούμε τα περιθώρια παράτασης που μας δίνει ο νόμος για την κάλυψη των 13 υποχρεωτικών εβδομάδων διδασκαλίας.
ΆΡΑ σε ενδεχόμενη επανάληψη παρόμοιων κινητοποιήσεων (βλέπε εξελίξεις και στο θέμα εξετάσεων για ειδικότητα), αδυνατούμε να συμπληρώσουμε 13 εβδομάδες και –αν ο νόμος παραμείνει ως έχει- το εξάμηνο θα θεωρηθεί ότι δεν έχει διδαχθεί, άρα θα χαθεί.

      Υπάρχει περιθώριο, βέβαια, αν προκύψει τέτοιο πρόβλημα, να «κόψουμε» κάποιες εβδομάδες από τις άλλες 2 εξεταστικές (που θα πρέπει να συμπτυχθούν).
Σε πρόταση, όμως, που έχει κατατεθεί και περιλαμβάνει ήδη τη σύμπτυξη και τη μετακίνηση του εαρινού εξαμήνου κατά μία εβδομάδα, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο κάλυψης των εξαμήνων σε περίπτωση που ξαναγίνουν καταλήψεις.

      Εάν προτιμηθεί αυτή η λύση, θα ήταν ίσως ορθότερο, να ζητηθεί η παράταση μετά το τέλος του εαρινού εξαμήνου (εφόσον δεν την έχουμε ήδη χρησιμοποιήσει για να καλύψουμε ανάγκες διδασκαλίας), με την επιφύλαξη πάντα των 1 και 2.




o   ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ:
Η εξεταστική της επόμενης εβδομάδας, που είναι και η μόνη δεδομένη, παραμένει ως έχει και από κει και πέρα είναι θέμα τρόπου διεκδίκησης που θα αποφασίσει ο Σύλλογος για να επιτευχθεί η όποια πρόταση, με τη γνώση ότι όλα τα σενάρια είναι δύσκολα υλοποιήσιμα.
Έτσι, ορθότερο θα ήταν να διεκδικηθούν από το  Δ.Σ. και με μαζική παράσταση-συμμετοχή των φοιτητών, που θα ασκήσουν με αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερη και καλύτερης επιχειρηματολογικής ισχύος πίεση.


o   ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ να γνωστοποιηθούν στον Πρόεδρο και να διεκδικηθούν ΟΛΕΣ οι εναλλακτικές προτάσεις που θα κατατεθούν σήμερα με σειρά προτίμησης, εφόσον τις εγκρίνει η Γενική Συνέλευση.


o   ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ ότι για τους επί πτυχίω φοιτητές ο Πρόεδρος έχει ήδη απευθυνθεί στο Υπουργείο για να λάβουν ειδική ρύθμιση και να πραγματοποιηθεί γι’ αυτούς εξεταστική 4 εβδομάδων, αρχίζοντας από την προσεχή Δευτέρα. Σε περίπτωση που η απάντηση από το Υπουργείο είναι θετική, θα δοθούν τα μαθήματά τους από τη Δευτέρα από το σημείο που είχαν σταματήσει (δηλαδή από τη 2η εβδομάδα), εκτός αν ζητήσουν οι εν λόγω φοιτητές κάτι διαφορετικό. Σε περίπτωση που η απάντηση είναι αρνητική, θα συμπεριληφθούν στις παραπάνω διεκδικήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου